Anmeldelse af Kristina Stoltz´s erotisk novellesamling “Et Kød”

Jeg har netop læst Kristina Stoltz´s roman Et Kød og jeg kan bare sige: DEN ER GOD! Som den vakse læser har bemærket, er jeg ikke synderlig begejstret for Fifty Shades of Grey og er først nu ved at tygge mig igennem den tredje i rækken (skulle jo gerne have læst dem, før jeg udtaler mig om dem). Den er ganske enkelt ikke særlig fræk i mine øjne. Og jeg ellers gerne læse noget frækt. Rigtig gerne endda. Det er nemlig i mine øjne lige præcis det en erotisk roman skal kunne gøre. Altså være fræk. Som sommerferie-strandlæsning er Fifty Shades fin, på linie med en lægeroman (hvis man ellers er til den slags), men det er så det.

Et Kød derimod er sær, pirrende og forbudt. Jeg er imponeret over Stoltzes fantasi og evne til at skabe et nyt univers i hver novelle. Hun dækker over tiltrækning mellem gammel og ung, kvinde/kvinde, sex med fremmede, en meget ung kvinde (faktisk en pige), dominans og sågar sex med dyr. Det gør hun på så poetisk og eventyrlig måde, at det lykkes uden nogensinde at blive klamt, vammelt eller perverst. Det er poetisk og begavet læsning og det gør det så erotisk og pirrende, netop fordi det taler til flere dele af mig.Det er interessant og ophidsende læsning.

Jeg holder af begrebet brain-fuck, netop fordi der skal mere end pik og kusse til at tænde mig. Porno er porno og noget af det er ganske fint, men det handler om udløsning og så er det forbi. Stolzes historier sidder i kroppen længe efter, fordi de også taler til min hjerne og min fantasi. De er sære, finurlige og smukke og ja jeg bliver stang-liderlig af flere af dem. Mere af det. Tak!

Vil du læse bogen, kan den købes hos Sinful HER.